αиcsικα

"A sebesség annak megkapó, akinek van érzéke az idő rohanásához. A száguldás azt az illúziót kelti, hogy utolérhetjük, vagy legalábbis nyomába szegődhetünk az időnek!"

Kezdetek

Négy éves korában kezdett versenyezni apja által készített minimotoron, 50 és 80 cm³-es géposztályban. Kezdetben öccsével, Talmácsi Gergővel együtt versenyzett. 14 évesen, 1995-ben indult először a felnőttek között. 1999-ben megnyerte mind a magyar bajnokságot, mind az Alpok-Adria kupát, 2000-ben az Európa-bajnokságban 5. helyen végzett. A 2000-es brnói világbajnoki futamon debütált szabadkártyás versenyzőként és jó teljesítményét látva a Racing Service csapat szerződést ajánlott neki. 2001. volt számára az első teljes évad a világbajnokságon, ekkor egy Hondát vezetett és 34 ponot gyűjtött az év végére. 2002-ben az Italjet csapathoz szerződött, de a váltás nem volt sikeres, év közben átment a PEV ADAC Sachsen csapathoz. Velük érte el első számottevő sikerét, a brazíliai futamon 4. lett.

2003-ban az Exalt Cycle csapatnál Aprilia motoron versenyzett és ebben az évben már a 14. volt. Gábor nem volt elégedett a csapatával, sokszor azt érezte, hogy német csapattársa, Steve Jenkner jobb motort kap, mint ő. 2004-ben ezért csatlakozott a Malaguti gyári istállóhoz, és bár sikereket a motor gyenge teljesítménye miatt nem tudott elérni, tehetségére több komoly csapat is felfigyelt.

2005: az első győzelmek

2005-ben a Red Bull KTM csapata hozta meg az igazi áttörést. Három futamon is győzni tudott, Mugellóban, Assenben és Katarban állt a dobogó tetejére, a bajnokságban pedig bronzérmet szerzett.

Katari győzelme miatt azonban többen is támadták. Csapattársának, Mika Kalliónak ekkor még valós esélye volt a világbajnokság megnyerésére, Gábornak csak matematikai. Éppen ezért a futam előtt a csapata megkérte, hogy segítsen Kalliónak minél több pontot gyűjteni. A finn végig vezetett a versenyben, majd a befutónál, a célegyenesben Gábor megelőzte. A verseny után újságírói kérdésre azt mondta, hogy úgy tudta az még nem a befutó, van még egy kör. A KTM csapat a korábban ajánlott szerződést a 250 cm³-es bajnokságban való indulásra visszavonta, amiben az is közrejátszhatott, hogy Kalliónak éppen annyi pont hiányzott bajnoki címhez, amennyit Gábor előzésével vesztett.

2006: Humangest Honda

A KTM után a elfogadta a Humangest gyári támogatású Honda csapatának ajánlatát. Döntésében az is közrejátszhatott, hogy a 2006-ot megelőző három évben a világbajnok Honda motorral nyert. A japán gyártó azonban szinte semmit nem fejlesztett a gépen, így az Aprilia és KTM nagy előnyben volt és ez a versenyeken meg is látszott. Az évadot Álvaro Bautista nyerte Apriliával, egyetlen igazi ellenfele a KTM-es Kallio volt. Gábor legjobb eredménye egy bronzérem volt a sok odautazó magyar szurkoló miatt hazai pályának számító Brnóban.

2007: világbajnoki cím

Még a 2006-os évad vége előtt szerződést ajánlott neki a 2007-es évre Jorge Martínez, a legjobb motorokkal rendelkező csapatok egyike, az Aspar Aprilia vezetője, amit Gábor elfogadott.

A szezon jól indult, a sikeres tesztelés után az első, katari versenyen csapattársa, Héctor Faubel mögött második lett, a következő jerezi futamon viszont már ő állt a dobogó tetejére. A harmadik, isztambuli versenyt ötödikként fejezte be, de még így is tudta növelni előnyét a világbajnoki pontversenyben, mert komoly ellenfelei mögötte végeztek. A 100. versenyét Sanghajban futotta, kisebb műszaki problémák miatt csak negyedik lett és a rákövetkező két futamon is ezt a helyezést érte el, ami a pontversenybeli vezető helyébe került.

A katalán GP-n Barcelonában két nagy riválisa, Héctor Faubel és Lukáš Pešek összeütközött, így Gábor ezüstérmesként végre ismét dobogóra állhatott. Újra vezette a pontversenyt is, de csak rövid ideig: a következő, angliai futamot motorproblémák miatt nem tudta befejezni, Assenben pedig Faubel mögött második volt. A németországi futamon az első rajtkockából indulhatott és vezető helyét végig megőrizve fölényesen nyert. Faubel csak a harmadik lett, Gábor újra vezette a pontversenyt.

A hazai futamnak számító Brnóban csak negyedik tudott lenni, majd a következő három versenyen hol Pasini, hol Faubel mögött ezüstérmes volt. Az ausztrál futamon az Aprilia versenyzőinek nem nagyon ment: Pešek nyert, Faubel a harmadik, Pasini a hetedik lett. Talmácsi nyolcadikként futott be, még mindig vezette a pontversenyt, de csak egy ponttal. Malajziában a német versenyhez hasonlóan fölényesen nyert. A verseny elején elszakadt a mezőnytől, Faubelnek be kellett érnie a dobogó alsó fokával, így a VB utolsó, november 4-én megrendezendő futamát Talmácsi tízpontos előnnyel várhatta.

Az utolsó, valenciai futamot igen szoros küzdelemben Faubel nyerte, Talmácsi másodikként ért célba, így Faubelnek 277, Talmácsinak 282 pontja volt és ezzel 2007-ben Talmácsi Gábor világbajnok lett a MotoGP 125 cm³-es kategóriájában.

Még a bajnokság vége előtt, szeptember 22-én meghosszabbította szerződését az Aspar csapattal. A megállapodás értelmében 2008-ban két 125 cm³-es gyári Aprilia áll a rendelkezésére, 2009-től pedig feltétel nélkül a 250 cm³-es géposztályban fog indulni.

2007. december 3-án jelentették be, hogy szinte egybehangzó döntéssel, Talmácsi Gábor kapta a motorsport „Oscar-díját”, a Casci D'Orót, magyarul az Aranysisakot.

2008: balszerencsés kezdet

Az idény első, katari futamán motorhiba miatt csak a tizenkettedik helyen végzett. Az első helyen csapattársa, Sergio Gadea végzett.

Később Talmácsi győzelmet aratott a holland 125 köbcentis motoros nagydíjon. Ezzel a pontversenyben a 4. helyre lépett elő.



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 36
Tegnapi: 132
Heti: 171
Havi: 418
Össz.: 28 040

Látogatottság növelés
Oldal: Talmácsi Gáborról
αиcsικα - © 2008 - 2024 - talmancsi.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »